AI w pracy z filmem

Coraz bardziej przekonuje mnie myśl, że praca z filmem w edukacji artystycznej zyskała zupełnie nowy wymiar dzięki AI. Marcin (@Marcin Pawlik) w czasie naszego ostatniego webinaru pięknie pokazał, jak narzędzia oparte na sztucznej inteligencji mogą nie tylko pomóc uczniom technicznie, ale też otworzyć im głowę na nowe formy wyrazu.

To nie jest już tylko montaż czy dodanie napisów – to praca z narracją, z emocją, z wizją. AI może wspierać tam, gdzie dotąd brakowało czasu, umiejętności albo środków. Pozwala skupić się na tym, co naprawdę ważne – na opowieści, którą chcemy przekazać.

Bardzo podobał mi się fragment o łączeniu rzeczywistego nagrania ucznia z generowaną scenografią czy efektami. To nie tylko oszczędność czasu – to też ogromne pole do eksperymentów. Do tworzenia filmu, który opowiada o sztuce albo jest sztuką sam w sobie.

Warto też zobaczyć, jak można z uczniami rozmawiać o tym, co działa dobrze w filmach generowanych przez AI, a co wygląda sztucznie – to piękna lekcja krytycznego myślenia i świadomości medialnej.

Jeśli macie chwilę, zajrzyjcie do tego fragmentu webinaru (od 28:56):

https://www.youtube.com/live/3TtpBO49fpg…

A jeśli chcecie więcej konkretnych przykładów, narzędzi i pomysłów na zajęcia – zapraszam do moich grup, tam dzielimy się tym wszystkim na bieżąco.

Zaobserwuj

https://www.facebook.com/TIKzDJanczak

🎯 Dołącz do społeczności:

https://www.facebook.com/groups/edukacjawczasachai

https://www.facebook.com/groups/edukacjanajmlodszychwczasachAI

Albo poczytaj bloga:

https://eduwczasachai.pl

Razem uczymy się korzystać z technologii mądrze i twórczo!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *