NotebookLM z nową funkcją!

Od teraz podsumowania mogą być tworzone w formie wideoprezentacji po polsku
Chciałam pokazać to na konkretnym przykładzie i przygotowałam prezentację opartą na raporcie dotyczącym tzw. „dyslektycznego myślenia” i koncepcji „inteligencji 5.0”. Brzmi intrygująco – choć nie ukrywam, że do samych badań podchodzę z dystansem (czasem opisy brzmią „zbyt pięknie”). Dlatego na pewno będę jeszcze sięgać do innych źródeł, żeby to zweryfikować.
Ale sam pomysł patrzenia na dysleksję jako na potencjalny atut – coś w rodzaju „super mocy”, szczególnie w czasach AI – wydaje mi się wart rozmowy.
Czy Wy, pracując z uczniami z dysleksją, też zauważacie podobne rzeczy?
A może macie własne refleksje: czy dysleksja może stać się dziś przewagą, a nie tylko wyzwaniem?
Zapraszam do obejrzenia wideoprezentacji – i do dyskusji!
Jeśli chcecie link do raportu – dajcie znać w komentarzu.